הקיץ כבר כאן, הטיסות לחו"ל מוזמנות, אתם מדמיינים כבר את החופים הלבנים והמים הצלולים של איי יוון, את הבטן-גב בתאילנד, את הטרקים בנפאל או את השווקים התוססים של אירופה. צילמתם מאות תמונות וסלפיז, עשרות סרטונים ורגע לפני החזרה לארץ, הנורא מכל קרה: הטלפון נפל למים או גרוע מזה – נגנב. מה עושים עם כל התמונות והסרטונים שצלמתם בטיול, ובכלל?
תנשמו עמוק כי יש מה לעשות. לפני שאתם טסים כדאי שתעשו כמה בדיקות במכשיר שלכם, כדי לדאוג לגיבוי של כל החומרים שהכי חשובים לכם.

 

גיבוי ענן

קיימות הנחיות דומות אבל שונות בין אנדאוריד לאייפון, אבל הרעיון דומה – בשתי המערכות תוכלו להשתמש בשירות הגיבוי האוטומטי, שיעלה את כל התמונות והסרטונים שתצלמו מדי יום לענן. חשוב שתדעו שהענן של כל אחד מהם מאפשר שימוש בעד 5 ג'יגה, אבל כמובן שניתן לרכוש עוד זיכרון בעלות של כ-4-5 ₪ בחודש.

הגיבוי מתקיים אחת ליום, ואך ורק דרך WiFi. חשוב לדעת שברגע שנגמר המקום בענן, גם אם ננקה את התמונות והסרטונים מהמכשיר, עדיין לא יתקיים גיבוי כי הענן יהיה עמוס בתוכן, ולכן כדאי במקרים כאלה להוסיף זיכרון נוסף.

 

אנדרואיד – חשבון גוגל

על מנת לבצע גיבוי, יש להכנס להגדרות הגלריה ולבדוק שהאופציה של סנכרון הענן עם חשבון הג'ימייל שלנו עובד. במידה ולא, חשוב לממשק את החשבון – כנסו להגדרות המכשיר ושם חפשו את הגדרות הענן. כנסו לכרטיסיה ועקבו שם אחר ההוראות להגדרת החשבון והסנכרון.
דעו שמלבד סנכרון התמונות, המערכת תסנכרן גם את אנשי הקשר וחלק מהאפליקציות.

היתרון הגדול של מכשירי אנדאוריד, הוא שניתן לחבר להם כרטיס זיכרון ולהטעין עליהם חומרים נוספים במידת הצורך, כך שאם אתם מתכוונים לטוס, כדאי לקחת כרטיס זיכרון לכל מקרה.

 

אייפון – iCloud

על מנת לבדוק אם הגיבוי מתבצע, יש להכנס להגדרות המכשיר ושם לחלק של – iCloud. שם תראו בהגדרות אם ה- iCloud Backup נמצא במצב פעיל או לא. במידה והוא פעיל, הוא ירשום לכם מתי בפעם האחרונה בוצע גיבוי.

 

מילה על וואטסאפ

מקבלים המון תמונות וסרטונים בוואטסאפ? חשוב שתדעו שהם יורדים אוטומית למכשיר אלא אם הגדרתם אחרת. ניתן להכנס להגדרות הוואטסאפ שלכם (לרוב מופיע כ- Data Usage) ולבטל את אופצית ההורדה האוטומטית. זה יחסוך לכם הרבה מקום, שכן ברגע שהחומרים יורדים אוטומטית לטלפון, הם גם עולים אוטומטית לענן ותופסים שם מקום חיוני.

 

רגע לפני שאתם טסים, אתם מוזמנים אלינו לרון-פון בדיזנגוף סנטר (בניין B קומה 2) לבדיקה *חינמית* של המכשיר שתעזור לו לשפר ביצועים, וכן לבדיקה חינמית של המצלמה שלכם, רגע לפני שתצלמו המון תמונות. ושתהיה נסיעה טובה!