המכשיר שלכם איטי? הזיכרון עומד להגמר? חוששים שאולי המכשיר נדבק בוירוס?
פסח והאביב גורמים לנו לצאת מגדרנו ולנקות כל דבר שיש – את החדר, את הארונות, את המטבח, את הסלון ויש כאלה שינקו גם את המחשבים מכל הקבצים שנאגרו בשנה האחרונה. אבל מה לגבי הסמארטפון, שהפך להיות היד השניה שלנו? הכנו לכם מדריך קצר שיעזור לכם לעשות סדר פסח במכשיר, להגן עליו טוב יותר מוירוסים ולפנות לכם מקום לתמונות שתצלמו החג.

שימושים במכשיר
אם המכשיר שלכם איטי או "כבד" בגלל עומס על הזיכרון, ההמלצה הראשונית היא לבדוק אילו אפליקציות מאטות את השימוש בו. על מנת לברר, כנסו להגדרות המכשיר וחפשו את נתוני השימוש (Data Usage) הממוקם לרוב בחלק של ההגדרות המכשיר עצמו. שם תוכלו לראות מה הגודל של כל אפליקציה שמותקנת על המכשיר שלכם, ואולי להפטר מאפליקציות שמכבידות עליו.

שנו את הגדרות הוואטספ
וואטספ היא אולי האפליקציה שהכי מכבידה כיום על הסמארטפון שלכם. הסיבה היא שבהגדרות השימוש הבסיסית שלה, כל תמונה או סרטון שנשלחים אליכם, יורדים אוטומטית למכשיר. בעזרת פעולה פשוטה, תוכלו להגדיר בעצמכם שהתוכן שתקבלו לא ישמר בגלריה שלכם, אלא אם תבחרו בכך בצורה ידנית. כנסו לאפליקציה עצמה ולכו שם להגדרות. חפשו את נתוני השימוש ובטלו את האופציה של שמירה אוטומטית.

תמנעו מוירוסים
מערכת ההפעלה של אפל (IOS) נחשבת לאחת המאובטחות בעולם, כך שנדיר להתקל בוירוס במכשיר שחדר למערכת. באנדרואיד לעומת זאת, שהיא מערכת פתוחה, יש לא מעט וירוסים שחודרים למכשיר. כך או כך, ההמלצה בשני סוגי המכשירים היא להוסיף קוד למכשיר עצמו לפני הכניסה, לכל מקרה, על מנת להגן עליו משימוש על ידי גורמים עוינים במיוחד במקרה של גניבה.
כדי להימנע מוירוסים באנדרואיד, אנחנו ממליצים לא להכנס לאתרים לא מוכרים שעלולים להוות סיכון על המכשיר. כמו כן, במידה ונשלחות אליכם הודעות או מיילים עם קישור או קובץ מסוים – אל תפתחו ואל תורידו את הקובץ.

ואם כבר יש וירוס או שאני לא בטוח אם יש?
דבר ראשון אנחנו ממליצים להעביר את המכשיר ל"מצב בטוח" (Safe Mode). אם אתם לא בטוחים איך לעשות את זה, שאלו את גוגל במכשיר שלכם איך לעשות זאת. כשתהיו במצב בטוח תוכלו לעבור על כל האפליקציות שמותקנות אצלכם על המכשיר – אם תראו אפליקציה שלא התקנתם או כזאת שנראת שונה בנוף, מחקו אותה מיד.
במידה ולא ניתן, לכו להגדרות המכשיר >> אבטחה >> מנהלי המכשיר. שם תוכלו לבטל את הגדרות השימוש של האפליקציה במכשיר ולחזור ולמחוק אותה.

ומה עם ניקיון מחיידקים?
דברנו על וירוסים, אבל לא על חיידקים אמיתיים שיכולים לפגוע בנו. אם כבר מנקים את התוכנה, כדאי גם על הדרך לנקות את המכשיר עצמו. מחקרים אומרים שהסאמרטפונים שלנו מזוהמים כי הם באים במגע עם המון מקומות ציבוריים עליהם אנחנו מניחים אותם, וגם עם הידיים שלנו. כדי לדאוג לניקיונם מבלי לפוגע בהם, אנחנו ממליצים להשתמש במטליות אנטי-בקטריליות שאינן לחות מדי ולהעביר אותן על המכשיר בעדינות בזמן שהוא כבוי, זאת  כדי להימנע מקורוזיה. אפשר להגדיל ולעשות, ולהשתמש בבד לניקוי משקפיים, עליו נרסס תכשיר אנטי-בקטריאלי בצורה שקולה ומועטה.
כדי להגיע לחלקים הצרים יותר כמו שקע ההאזנה, איזור הדיבור ונקודות נוספות בהן יש פתחים צרים מאד, מומלץ להשתמש בקיסם אזניים או בקיסם שיניים – ולהעביר אותם בעדינות בפתחים בללו.

והאזניות, מה איתן?
אל תשכחו לנקות גם את האזניות שלכם בעזרת כלים דומים כמו קיסם שיניים בעדינות או בעזרת מברשת שיניים משומשת ותכשירים אנטי-בקטריאלים. במידה והאזניות מגיעות עם כיסוי סיליקון, מומלץ להסיר אותו ולנקות אותם בנפרד.

שיהיה חג שמח ונקי!