סיסמאות, וירוסים, קישורים מסוכנים: כך תגנו על הסמארטפון שלכם

המכשיר שלכם איטי? נכנסתם לקישור ששלחו לכם ולא קרה כלום? יכול להיות שיש לכם וירוס. מדי שנה ב-28.1 מציינים ברחבי העולם את יום הגנת המידע, ולאור ריבוי מקרים שמגיעים אלינו של וירוסים על מכשירים, הכנו לכם 5 דרכים שיעזרו לכם להגן על המכשיר שלכם. לגזור, לשמור ולהזהר:

  1. אל תפתחו קישורים לא מוכרים
    קבלתם הודעת SMS שמספרת לכם שזכיתם בהגרלה? אפילו הודעה ממשרד ממשלתי שמספר לכם שאתם זכאים להטבות? אל תמהרו לפתוח את הקישור – הקלקה עליו יכולה לגרום לוירוס לחדור למכשיר ולגנוב לכם מידע. מומלץ לוודא לפני כן באתרים השונים האם מדובר בהודעה אמיתית או בוירוס שנשלח בתפוצה גדולה.
  2. אנטיוירוס? לא בהכרח כדאי
    יכול להיות שנתקלתם או הורדתם בעבר אפליקציות אנטיוירוס, כמו Shield, Boost Speed וכד'. האפליקציות האלה אולי תומכות במידה בשמירה על המידע על המכשיר, אבל היות והן חינמיות, מה שמחזיק אותן הן פרסומות ופופ-אפים – מה שגורם למכשיר להיות איטי יותר ושם אותו בסיכון להחדרת וירוסים נוספים

  3. "לא תאמינו מה קרה" – עדיף לא להאמין
    אין דבר שיותר מתיש מכתבות "קליק-בייט" בפייסבוק, אותן כתבות עם כותרות מפוצצות שגורמות לנו להיות סקרנים ולהקליק עליהן. קחו בחשבון שהרבה מהכתבות האלה עלולות להיות קרקע פרויה לאתרים זדוניים להפיץ וירוסים במכשיר שלכם. לכן ההמלצה היא לא למהר להקליק על אותן הכתבות החשודות, ולנסות להתאפק, אחרי הכל הסקרנות היא זו שהרגה את החתול. שלא תהרוג גם את המכשיר שלכם.
  4. שימו קוד פתיחה
    זה אולי נראה טריוויאלי, אבל המון אנשים לא שמים קוד פתיחה למכשיר שלהם. במידה ולא שמתם קוד לאייפון או לגלקסי שלכם, והמכשיר נגנב – אתם אולי חושבים שתוכלו לאתר אותו מרחוק בעזרת ה-iCloud או לתפעל אותו דרך ה-Account של סמסונג. מה שאולי לא זכרתם הוא שכרגע המכשיר פתוח, ולמי שגנב אותו יש גישה למייל שלכם. המשמעות היא שיש לו אופציה לאפס את הסיסמה לחשבון הענן שלכם ולהשתלט על המכשיר באופן מוחלט. לכן מומלץ תמיד להוסיף סיסמה או קוד גישה למכשיר.
  5. תתקדמו ל-Face ID
    אנחנו כבר ב-2018, אז בואו נתקדם לאפשרויות אבטחה מתקדמות. כיום ההגנה הכי טובה לטלפון היא Face ID, שמזהה את תווי הפנים שלנו. נכון, קיימת גם אופציה של זיהוי בעזרת טביעת אצבע אבל לפי המהלך האחרון שאפל עשתה בביטול טביעת האצבע במכשירים החדשים, נראה שהעולם הולך לטכנולוגיה של זיהוי פנים, שמסתמנת כיעילה ביותר.

לסיכום, חשוב לומר שמשתמשי האייפונים יוצאים עם ידם על העליונה בכל הנוגע לאבטחת מידע. היות ו-I.O.S נחשבת למערכת סגורה ובטוחה, קשה להכניס וירוסים לאייפונים. מי שנמצא בקבוצת סיכון הם משתמשי האנדאוריד השונים. מעקב אחר העצות שלנו כאן יוכלו לעזור לכם להמנע מהאטה של המכשיר ומחשיפה של המידע הרגיש שנמצא על המכשירים שלכם לגורמים זדוניים.

יש לכם שאלות נוספות? חושבים שהמכשיר שלכם "נדבק"? פנו אלינו לרון פון בדיזנגוף סנטר, בניין B קומה 2, או לדוכן שלנו ליד החנות של פול&בר.