מתכננים לעבור לחו"ל ואל דוברים את השפה המקומית? אולי סתם טיול ליעד לא דובר אנגלית? מה אם בא לכם להרשים אנשים אחרים בשפה מצוחצחת? לכבוד יום השפה הבינלאומית, ארגנו לכם רשימה של אפליקציות שילמדו אתכם לדבר בשפות אחרות – יחסית בקלות.

Duolingo

האפליקציה המדוברת תאפשר לכם ללמוד שפות שונות כמו ספרדית, צפרתית, גרמנית ועוד בצורה כיפית ומשחקית – ובחינם. מדובר באחת האפליקציות הטובות הקיימות כיום, ובטח ראיתם משתמשים בה משוויצים בפייסבוק בצילומי מסך בכל פעם כשסיימו לעבור שלב – כי אין מה לעשות, הרבה פעמים אנחנו לומדים שפה אחרת רק כדי שאנשים אחרים ידעו שאנחנו יודעים.

חשוב לומר שאתם חייבים לדעת אנגלית בכדי להשתמש באפלקיציה – אין לה ממשק משתמש בעברית, אך האנגלית הנדרשת היא לא בהכרח ברמה גבוהה. את קצב הלמידה והרמה אתם קובעים כמשתמשים, וניתן לעקוב אחר קצב הלמידה בעזרת תצוגה גרפית ידידותית שהאפליקציה מאפשרת.

50 שפות

אפליקציית 50 שפות הזמינה גם מאייפון וגם מאנדרואיד, מאפשרת למידה של למעלה מ-50 שפות שונות כולל אפריקנס, הינדית, פרסית ועוד ועוד ועוד. האפליקציה תומכת בשפה העברית, מה שיכול להקל על הלמידה, והיא כוללת קורסים ומערכים שלמים ללימוד שפות שונות, תשבצים, מבחנים וכרטיסיות ללמידת מילים.

האפליקציה חינמית להורדה וניתן ליהנות מ-100 שיעורים בחינם, לאחר מכן קיימת עלות להמשך למידה.

Busuu

אפליקציה שהיא גם רשת חברתית, שמאפשרת לימוד של 12 שפות שונות, כולל סינית, טורקית ופולנית. מפתחי האפליקציה דוגלים במחשבה שתוכלו ללמוד שפה שלמה במהירות, אם תקדישו מדי יום רק 10 דקות של למידה.

ניתן להוריד את האפליקציה ללא עלות, אך האופציה החינמית כוללת רק למידת מילים בעזרת כרטיסיות. במסלול שעולה כסף תוכלו להנות מלמידה משמעותית יותר הכוללת תרגול שוטף אפילו כשאתם במצב אופליין.

היתרון המשמעותי של בוסו היא שאתם יכולים ליהנות דרך האפליקציה משיחה אמיתית עם דוברי שפת אם של השפה, שיוכלו לתת לכם פידבק בזמן אמת.

Lingua.ly

רוצים ללמוד שפה בצורה קצת אחרת? האפליקציה הישראלית לינגואה מאפשרת לכם ללמוד מילים חדשות בין השאר ע"י קריאת מאמרים. ברגע שהאפליקציה מותקנת במכשיר, תהיה לכם האופציה לקרוא כתבות ומאמרים ולסמן מילים שתרצו לתרגם וללמוד איך אומרים אותן בשפה הנדרשת.

בנוסף, ברגע שתייצרו רשימת מילים שתרצו לזכור, תוכלו לייצר להן תמונות מיוחדות שיקלו על הזכירות שלהן וכן לשבץ אותן במשפטים שונים – ואפילו לתרגל אותן בחידונים כאלה ואחרים שיעזרו לכם לזכור כל מילה בצורה טובה יותר.

פרולוג

האתר והאפליקציה של פרולוג יאפשרו לכם ללמוד בכל זמן ומקום, כל עוד אתם מחוברים לאינטרנט, שפה חדשה – אבל בתשלום. מדובר בעצם במעין חנות דיגיטלית עם שיחונים, מילונים וקורסים ייעודיים ללימודי שפות, וניתן לבחור לרכוש בכל פעם שיחון או קורס אחר ולשלם עליהם בנפרד.

היות ומדובר בחברה ישראלית, האפליקציה מונגשת בשפה העברית, כך שהיא נוחה מאד למי שאינו דובר שפות אחרות ומאפשרת ללמוד בקלות שפות חדשות.